Βιβλία παραλίας 2019: Το δεύτερο αστυνομικό μυθιστόρημα του Πάνου Ιωαννίδη

ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΒΙΒΛΙΟΥ

Τίτλος: Ο χορός της μέλισσας

Συγγραφέας: Πάνος Ιωαννίδης

Έκδοση: Κέδρος (2019)

ISBN: 978-960-04-4974-7

Τίμη: €14

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ

Αύριο μπαίνουμε και επίσημα στο καλοκαίρι, εποχή, που για μένα τουλάχιστον έχει συνδυαστεί με ανάγνωση αστυνομικών μυθιστορημάτων και ιστοριών. Το βιβλίο της σημερινής ανάρτησης κυκλοφόρησε φέτος πριν λίγους μήνες και ανήκει σε αυτήν την κατηγορία, που παλαιότερα είχα ονομάσει «βιβλία παραλίας», χωρίς ίχνος υποτίμησης των έργων αυτών, απλά επειδή τα βρίσκω ιδανική συντροφιά για ανάγνωση δίπλα στο κύμα.

Η έκδοση είναι απλή και λιτή, κλασσική πολλών έργων του Κέδρου, αλλά και άλλων εκδοτικών οίκων. Το εξώφυλλο δένει με τον τίτλο χρωματικά και σχεδιαστικά, καθώς κυριαρχεί το σχέδιο μιας μέλισσας. Ευανάγνωστο κείμενο, αξιοπρεπής εργασία στο σύνολό της.

Τον συγγραφέα τον συναντάμε πρώτη φορά στη Vivlioniki, αλλά αυτό δεν είναι το πρώτο του βιβλίο. Πριν κάποια χρόνια είχε γράψει ένα άλλο αστυνομικό μυθιστόρημα, για το οποίο γίνεται αναφορά και στο έργο της ανάρτησης. Μάλιστα ο πρωταγωνιστής των δύο έργων είναι ο ίδιος, ο Πέτρος Ριβέρης, ιδιωτικός ντετέκτιβ στο επάγγελμα.

Η υπόθεση ξεκινάει με τη δολοφονία του Αλέξανδρου Χρηστίδη τον Αύγουστο του 2014. Ο Χρηστίδης ανήκει σε αυτό, που αποκαλούμε συχνά «γενιά του Πολυτεχνείου». Η γυναίκα του αναθέτει στον Ριβέρη να βρει το δολοφόνο. Στην έρευνα εμπλέκεται και ένα ατύχημα, που είχε γίνει πριν 10 χρόνια, όπου ένας νεαρός είχε παρασυρθεί από ένα αυτοκίνητο και μάρτυρες αυτού ήταν 4 νεαρά παιδιά. Ο Ριβέρης ψάχνει να βρει τα κοινά στοιχεία των υποθέσεων και αν αυτές οι δύο έχουν σχέση μεταξύ τους και αν ναι, ποια είναι αυτή. Περισσότερα δεν μπορώ να πω για την υπόθεση, όπως άλλωστε και σε όλα τα αστυνομικά έργα.

Πέρα όμως από το νουάρ κομμάτι του βιβλίου, ο συγγραφέας κάνει το δικό του πολιτικό και κοινωνικό σχόλιο μέσα στις σελίδες του έργου του. Οι πρωταγωνιστές βιώνουν την Κρίση της χώρας και οι συνέπειές της πολλές φορές αποτελούν τον οδηγό των πράξεών τους. Με κριτική διάθεση απέναντι στη γενιά του παρελθόντος, αυτήν που εκπροσωπεί ο Χρηστίδης και για το γεγονός ότι πρόδωσε σε μεγάλο βαθμό τα όνειρα της νεότητάς της.

Το χτίσιμο των χαρακτήρων και η κλιμάκωση της υπόθεσης είναι ικανοποιητικά, όπως επίσης και το τέλος, που επιλέγει ο συγγραφέας. Δεν υπάρχουν κενά στην αφήγηση ούτε λογικά άλματα, που εξελίσσονται μόνο στο μυαλό του συγγραφέα, ο αναγνώστης ακολουθεί τα βήματα του Ριβέρη και όχι του Ιωαννίδη. Οι διάλογοί του μερικές φορές είναι κουραστικοί και εκτός ρεαλισμού, πχ στο πατσατζίδικο του Τσαρούχα ή σε κάποιο άλλο πατσατζίδικο της επικράτειας δεν νομίζω ποτέ να ακούστηκε ο διάλογος

«Ο ρόλος είναι ένα κοινωνικό κατασκεύασμα»

«Που διαμορφώνεται από συγκεκριμένες ιστορικές συνθήκες και συνισταμένες»

«Την ώρα της παράστασης οι συνθήκες δεν αλλάζουν, μωρό μου»

«Μπορεί να αλλάξουν όμως οι όροι διανομής των ρόλων. Και κατ’επέκταση, οι όροι νομής της εξουσίας, αγάπη!»

, θα τους έβγαινε ο πατσάς από τη μύτη…

Η Θεσσαλονίκη είναι ο τόπος δράσης του μεγαλύτερου κομματιού της ιστορίας μας. Ο Ιωαννίδης λατρεύει τις βόλτες μέσα στην πόλη και οι περιγραφές, που δίνει είναι ζωντανές σε τέτοιο βαθμό, που να τον ακολουθείς καθώς κινείται στο κέντρο κυρίως. Υπάρχει μια διαδρομή, που περιγράφει, όπου ο Ριβέρης μαζί με την κοπέλα του την Αύρα ξεκινάνε από το κέντρο και καταλήγουν περίπου στην Άνω Πόλη μέσα από τους δρόμους της Θεσσαλονίκης, που μου άρεσε πολύ.

Προσωπικά το βιβλίο μου άρεσε. Ομολογώ ότι το ξεκίνησα μια φορά και στην αρχή με κούρασε κάπως και το παράτησα, τη δεύτερη φορά, που το έπιασα όμως από την αρχή ίσως ήμουν πιο έτοιμος για τον τρόπο γραφής του και το παρακολούθησα πιο εύκολα. Νομίζω ότι αξίζει να σας συντροφέψει κάποιες από τις ημέρες των διακοπών σας.

Advertisements

Σχολιάστε

Filed under ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ, Πάνος, Συγγραφείς

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.